František Honsa: Žaloba proti VW kvůli Dieselgate je velmi výjimečná

decorative line

18. duben 2017

Magazín Peak přinesl rozhovor s Františkem Honsou, partnerem advokátní kanceláře BBH, která spolupracuje po právní stránce se Safe Diesel.

\

1. ČÁST ROZHOVORU: Pár týdnů poté, co do kauzy Dieselgate vůči německému koncernu vstoupili soudně i první Češi, počet zájemců o odškodnění kvůli falšování emisí stoupá. Podle Františka Honsy, partnera advokátní kanceláře BBH, si však „nadnárodní koncern typu Volkswagen nemůže dovolit, aby se dlouhodobě soudil s tisícovkami svých zákazníků, kteří jsou a cítí se podvedení“.

\

Je to jen pár dnů, co poškozeným Evropanům v kauze Dieselgate přišla dobrá zpráva. Evropský parlament se totiž vyslovil pro odškodnění podvedených majitelů aut. Po celém světě se přitom jednalo o 11 milionů automobilů značek Audi, Porsche, Seat, Škoda a Volkswagen (VW), přičemž většina je v rámci Evropy – zhruba 8,5 milionu vozů.

\

Součástí seznamu doporučení europoslanců je i výzva, aby se majitelé aut dočkali od výrobce finančního odškodnění a aby Evropská komise navrhla pravidla pro společný unijní systém odškodňování, což by posílilo ochranu spotřebitelů.

\

Volkswagen ale dlouhodobě odmítá žádosti, aby evropské zákazníky za emisní skandál odškodnil podobným způsobem jako majitele aut v USA. Zde Němci již vinu přiznali a oficiálně dostali od federální vlády pokutu ve výši 4,3 miliardy dolarů (zhruba 108,2 miliardy korun). Další dvě miliardy dolarů musí koncern během deseti let investovat do infrastruktury pro elektromobily.

\

Zkraje dubna pak VW oznámil, že bude finančně kompenzovat i jednotlivé americké státy za porušení zákona na ochranu životního prostředí.

\

Evropské čekání na odškodnění

\

Zatímco v USA automobilka vyčíslila celkové náklady v souvislosti se skandálem na 25 miliard dolarů, v Evropě VW pouze upravuje motory a k žádnému odškodnění nedošlo. I proto se v celé řadě evropských států rozjely série žalob. Včetně Česka, kde zatím čtveřice Čechů podala žalobu na VW a Škodu Auto, ale zároveň spustila kampaň Safe Diesel, jež má sdružit postižené české zákazníky, kteří společně chtějí po koncernu odškodnění.

\

„Počet registrací se blíží třem tisícovkám zájemců. S nimi uzavíráme komisionářské smlouvy, což je smluvní vztah, na jehož základě můžeme pod firmou Safe Diesel podat případ k soudnímu projednávání,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Peak.cz František Honsa, partner advokátní kanceláře BBH, která právní agendu Safe Diesel v žalobách vede.

\

K první čtveřici žalobců by tak již brzy mohlo přibýt dalších 300 postižených spotřebitelů. „Zájem projevují čím dál častěji i právnické osoby,“ dodává Honsa s tím, že určitě ještě poroste, protože v Česku se problém týká 165 tisíc lidí.

\

Právní kancelář BBH se specializuje na procesy o náhrady škody, máte mnohaleté zkušenosti. Jak vnímáte ten současný spor, dokážete ho srovnat s některým z těch ostatních?

\

Tento případ je odlišný téměř ve všech aspektech. Je výjimečný už jen tím, o jak vysokou částku se jedná. V případě, že by se spotřebitelům v Česku platila i jen minimální částka 5 100 dolarů, která se platila v USA – a není důvod, aby se jim neplatila –, tak to může být v celkovém objemu až 21 miliard korun.

\

Další aspekt spočívá v tom, že jde o spor obrovského gigantu proti mnohem méně zdatnému soupeři, což je průměrný občan České republiky, který si koupil Škodu Octavia či Fabia nebo jakýkoli jiný model z koncernu Volkswagen s dotčeným motorem EA189. Tím jsou rozdané karty v tom, že jde o slabou stranu proti silné straně, která má na své straně důvěru celého světa, všech ekonomických novinářů, vlád či regulátorů. To je na tom možná to nejvýjimečnější – jakou má Volkswagen důvěru i po porušení pravidel, spočívajícím v instalaci falšujícího softwaru, jemuž se zkráceně říká odpojovací zařízení (tak to formuluje i německá homologační agentura KBA), takže toto zařízení v podstatě nejde odhalit. Tudíž spotřebitel neměl jakoukoli šanci se bránit. Nemluvě o tom, že spotřebitelé podobnou důvěru rozhodně nemají, a k tomu nedisponují takovými finančními prostředky jako VW.

\

Spor se netýká jen Česka, ale i dalších zemí. Spolupracujete při hledání té právní odpovědnosti i s právními kancelářemi v jiných zemích – v Belgii, Nizozemsku, Německu? Je třeba vést právní spory po jednotlivých státech?

\

Nedává to moc smysl. Jsme samostatné státy a vycházíme z jurisdikce, kterou máme. Na druhou stranu i u nás se vychází z klišé umístěných do éteru lidmi sympatizujícími s VW, kteří říkají: V Americe je to jinak, tam se může žalovat za celou federaci, to se tady nemůže, zapomeňte, tečka.
Nicméně opak je pravdou. V Británii je podána hromadná žaloba, kde VW žaluje deset tisíc spotřebitelů. Hromadná žaloba je podána také v Nizozemsku a další žaloby jsou podány v řadě dalších států. A i u nás jsme našli způsob, jak se spotřebitelé mohou sdružit do jedné žaloby.
Podle mého soudu si žádný nadnárodní koncern tohoto typu nemůže dovolit, aby se dlouhodobě soudil s tisícovkami svých zákazníků, kteří se cítí podvedení. Nevěřím, že to je možné. A za chvíli jich budou statisíce.

\

Lze čekat i spory s dalšími výrobci s tím, jak se objevují zprávy, že VW nebyl jediný falšující?

\

A kdo myslíte, že ty zprávy na trh dává? Nehledě na to, že princip odpovědnosti se tím přeci nemění. Zpráva německého ministerstva dopravy, respektive závěr jeho vyšetřovací komise jasně říká: Volkswagen měl ve svých vozech nedovolené odpojovací zařízení v rozporu s článkem 5 nařízení Rady Evropy zvané Euro 5 a Euro 6. Podobné odpojovací zařízení nebylo nalezeno v autech žádné jiné značky než VW.

\

Ať Amerika, či Evropa, podvádět se nesmí

\


VW byl vlastně potrestán zatím jen v USA, a ne v Evropě. Dává smysl přepočet výše americké finanční kompenzace sem k nám?

\

Dává to obrovský smysl, protože i když jsou v Americe a Evropě různé zákony, tak v obou právních řádech je napsáno, že nesmí být porušena povinnost vůči spotřebiteli, nesmí se podvádět a v případě, že je tím způsobena újma, tak tato újma musí být napravena. O to více, pokud se postupovalo lstivým způsobem – to je třeba uvedeno v českém právním řádu.
To samé uplatňovali Američané, akorát že oni mají větší historii právních sporů. Navíc se sporů účastnily i státní orgány, takže Volkswagen věděl, že u nich bude postup proti němu důraznější.
Ale není žádný důvod vypočítávat újmu třeba v Česku významně odlišným způsobem, než v Americe. Tam ji soud vypočítával na základě toho, o kolik klesla prodejní hodnota aut, o kolik se zvýšila spotřeba, o kolik se snížil výkon a jakým způsobem bylo zasaženo do přirozených práv lidí, kteří byli podvedeni.
Což je ostatně i jeden z argumentů eurokomisařky Věry Jourové, která tvrdí, že lidé musejí být odškodněni za to, že byli jako spotřebitelé podvedeni. A tahle část bude podle mě stát Volkswagen nejvíce a stála ho nejvíce i v Americe.

\

Jak moc se liší angloamerický systém legislativy od evropského, potažmo českého v souvislosti s kauzou Dieselgate?

\

Liší se v rychlosti, razantnosti, efektivnosti. Paradoxně se příliš neliší v tom, co se smí a nesmí a jaké vznikají škody. V Americe jsou zvyklí rychle postupovat, mají sebevědomé zkušené soudce i procesní instituty, které jsou rychlé a mají velké zkušenosti. Ale to je veškerý rozdíl.
Vlastně ještě z nějakého záhadného důvodu se tamní vládní organizace zastávají spotřebitelů, což se tady neděje. I proto velmi oceňuji práci eurokomisařky Věry Jourové (prosazuje, aby VW nefinančním způsobem, např. delší záruky či opravy zdarma, odškodnil postižené zákazníky, ale ne finančně jako v USA, pozn. red.).

\

Jak v Americe došli ke zmíněným 5 100 dolarům?

\

Je to vlastně minimum, které po právních tahanicích obou stran sám VW dohodl jako minimální újmu, kterou utrpěl ten „nejposlednější“ z poškozených spotřebitelů v USA. Není to tedy číslo vytažené ze vzduchu, ale je to dobrý ekvivalent. Sám Volkswagen dobře ví, proč na toto číslo přistoupil.

\

Vidět je jen eurokomisařka Jourová

\

Neměly by vlastně na ochranu spotřebitele, když už se o ní bavíme, vystupovat organizace typu České obchodní inspekce (ČOI) u nás a podobně i v dalších zemích? Činí ČOI a jí podobné nějaké kroky?

\

Zástupci ČOI rozhodně neberou tento problém na lehkou váhu a připravují společný postup se spolupracovníky Věry Jourové. Například s vedoucím sekce na ochranu spotřebitelů Eduardem Huliciusem. A jednáme s nimi i my.

\

Nicméně je to zatím ve fázi sbírání podkladů a příprav?

\

V zásadě jediný, kdo v kauze něco dělá, je eurokomisařka Jourová, která však má relativně malé pravomoci, i když dělá práci, jako kdyby je měla trojnásobné. Nikdo jiný kromě ČOI a jí se tomu u nás nevěnuje. Ale ČOI k tomu byla vyzvána. Ministerstvo dopravy se tomu věnuje tím způsobem, že poskytuje součinnost Škodě Auto a VW na ochranu jejich zájmů. A to, že obesílají podle své databáze majitele dotčených vozidel, aby jeli do servisu. Když jsme požádali ministerstvo dopravy o spolupráci v téže věci, aby rozeslalo dopis společnosti Safe Diesel, který říká spotřebitelům, jak chránit svá práva, tak to odmítlo. Přitom podle našeho názoru by v tomto směru mělo být dosaženo spravedlivého přístupu. Nejlepší – byť i paradoxní – na tom všem je, že v jednom z dopisů naší korespondence s ministerstvem se uvádí: „tento typ servisu neposkytujeme pro komerční účely.“ A co je tedy Škoda a VW? Nic jiného než komerční subjekty, kterým je to poskytnuto automaticky.

\

O co opírá svoji žalobu advokátní kancelář BBH zastupující poškozené Čechy v kauze Dieselgate, se dočtete ve druhé části rozhovoru.

\

Celý rozhovor najdete zde www.peak.cz

Aktuality

decorative line

ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ


SAFE DIESEL s.r.o., se sídlem Biskupský dvůr 2095/8, Nové Město, 110 00 Praha 1, IČO: 04654846, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 251543 (dále „SAFE DIESEL“), přistupuje k ochraně osobních údajů svých klientů a jiných dotčených fyzických osob jako k jedné ze svých priorit. Z tohoto důvodu SAFE DIESEL zavedla, dodržuje a pravidelně aktualizuje opatření, která mají za cíl zajistit maximální ochranu jí zpracovávaných osobních údajů těchto osob (tzv. subjektů údajů). Součástí těchto opatření jsou tyto zásady zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“), které shrnují základní informace o tom, jaké osobní údaje SAFE DIESEL v rámci své činnosti zpracovává, včetně informací o tom, pro jaké časové období a z jakého důvodu tak činí.

Tyto Zásady zároveň obsahují základní informace o právech, která subjektům údajů přiznává evropské nařízení GDPR1 a další související právní předpisy.

1. KATEGORIE ZPRACOVÁVANÝCH OSOBNÍCH ÚDAJŮ

V rámci činnosti SAFE DIESEL dochází ke zpracovávání následujících kategorií osobních údajů:

  1. identifikační údaje – například jméno a příjmení, titul, datum narození nebo rodné číslo, IČ a číslo identifikačních dokladů;
  2. kontaktní údaje – například telefonní číslo, e-mail, adresa trvalého pobytu, kontaktní adresa, fakturační adresa, jiné komunikační adresy nebo kontakty na sociálních sítích;
  3. údaje o vozidle – například VIN vozidla, které umožní ověřit, zda jde o vozidlo dotčené tzv. emisním skandálem Diesel Gate;
  4. údaje o poskytovaných službách – například specifikace činností prováděných v souvislosti s ochranou práv a vymáhání nároků subjektů údajů ze strany SAFE DIESEL; a
  5. údaje z komunikace mezi SAFE DIESEL a subjektem údajů – například údaje poskytnuté subjektem údajů v souvislosti se sjednáváním a plněním komisionářských smluv, které nespadají pod některou z výše uvedených kategorií.

2. ÚČELY, PRÁVNÍ DŮVODY A JINÉ OKOLNOSTI ZPRACOVÁNÍ

Osobní údaje jsou SAFE DIESEL vždy zpracovávány pouze v rozsahu nezbytném pro účely, ke kterým jsou tyto osobní údaje potřebné. Ke zpracování osobních údajů dochází vždy na základě určitého zákonného důvodu a v jeho mezích.

SAFE DIESEL zpracovává osobní údaje zejména za následujícími účely a na základě uvedených zákonných důvodů:

  1. pro účely registrace u společnosti SAFE DIESEL (sjednávání či splnění smlouvy ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. b) GDPR);
  2. k plnění závazků z komisionářské smlouvy (sjednávání či splnění smlouvy ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. b) GDPR);
  3. k plnění právních povinností , například daňových (splnění právní povinnosti ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. c) GDPR); a
  4. pro účely realizace oprávněného zájmu SAFE DIESEL , například v souvislosti s vymáháním svých pohledávek vůči subjektu údajů či předcházení možným podvodům (oprávněný zájem ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. f) GDPR).

Veškeré osobní údaje jsou ze strany SAFE DIESEL zpracovávány právě pro stanovený účel, přičemž nikdy nedochází k jejich zpracování způsobem, který je s takovým účelem neslučitelný.

SAFE DIESEL zpracovává osobní údaje pouze po dobu nezbytně nutnou k dosažení příslušného účelu nebo po dobu stanovenou právními předpisy. V případě zpracování osobních údajů souvisejícího s uzavřením a plněním komisionářské smlouvy jsou údaje konkrétně zpracovávány po dobu trvání komisionářské smlouvy.

V případě zpracování osobních údajů na základě souhlasu (je-li takový pro určitý účel udělen) je poskytnutí údajů zcela dobrovolné a udělený souhlas lze kdykoli odvolat. Tím není dotčena zákonnost zpracování prováděného před odvoláním souhlasu.

3. ZDROJE OSOBNÍCH ÚDAJŮ

SAFE DIESEL získává osobní údaje zejména od:

  1. subjektů údajů, např. v souvislosti s procesem registrace a uzavřením komisionářské smlouvy; a
  2. z veřejně dostupných rejstříků, seznamů a evidencí.

4. PŘÍJEMCI OSOBNÍCH ÚDAJŮ A SAFE DIESELÍLENÍ S JINÝMI SPRÁVCI

Při své činnosti využívá SAFE DIESEL služeb odborných specializovaných subjektů, například marketingových agentur, dodavatelů IT služeb a jiných dodavatelů. Tyto osoby vystupují zpravidla v pozici zpracovatele osobních údajů, který zpracovává osobní údaje pro SAFE DIESEL a výlučně v souladu s jejími pokyny. Těmito zpracovateli jsou zejména:

  1. BBH, advokátní kancelář, s.r.o., se sídlem Praha 1, Klimentská 1207/10, PSČ 11000, IČ: 26143119; a
  2. Cyber Fox,s.r.o., se sídlem Milady Horákové 116/109, Hradčany, 160 00 Praha 6, IČ: 25673360.

SAFE DIESEL předává osobní údaje také v případě plnění právní povinnosti (např. na žádost Policie ČR či soudů) nebo při ochraně svých práv (např. při vymáhání pohledávek). K předání osobních údajů třetím osobám dochází vždy v souladu s příslušnými právními předpisy a při dodržení nejvyššího standardu ochrany osobních údajů, který zajišťuje řádné zachování práv subjektů údajů a ochranu jejich soukromí.

5. PRÁVA SUBJEKTU ÚDAJŮ

SAFE DIESEL kdykoliv v průběhu zpracování osobních údajů umožňuje subjektům údajů uplatnit jejich práva, která jim přiznává GDPR a související právní předpisy. Mezi taková práva patří zejména:

5.1. Právo na přístup k osobním údajům

Podle článku 15 GDPR má subjekt údajů právo získat od SAFE DIESEL potvrzení, zda osobní údaje, které se jej týkají, jsou či nejsou zpracovávány. Pokud zpracovávány jsou, má subjekt údajů právo k nim získat přístup.

V rámci práva na přístup k osobním údajům má subjekt údajů dále právo na informaci o (a) účelu zpracování osobních údajů, (b) kategorii dotčených osobních údajů, (c) příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů, (d) plánované době uložení osobních údajů, (e) existenci práva požadovat od SAFE DIESEL opravu, výmaz nebo omezení zpracování osobních údajů a možnosti vznést námitku proti zpracování osobních údajů, (f) právu podat stížnost u dozorového úřadu (Úřadu pro ochranu osobních údajů), (g) zdroji osobních údajů a (h) skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.

Pokud tím nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob, má subjekt údajů právo na poskytnutí kopie zpracovávaných osobních údajů. V případě opakované žádosti o poskytnutí kopie bude mít SAFE DIESEL právo účtovat přiměřený poplatek na úhradu vzniklých nákladů.

Jestliže subjekt údajů požádá o přístup k osobním údajům a související informace elektronickou formou, budou mu poskytnuty v běžně užívaném elektronickém formátu (.pdf, .doc, .xls), ledaže subjekt požádá o jejich poskytnutí v listinné podobě.

5.2. Právo na opravu

Dle článku 16 GDPR má subjekt údajů právo, aby SAFE DIESEL bez zbytečného odkladu opravila nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má také právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.

5.3. Právo na výmaz („právo být zapomenut“)

Subjekt údajů má dle článku 17 GDPR právo na to, aby SAFE DIESEL bez zbytečného odkladu vymazala jeho osobní údaje a SAFE DIESEL bez zbytečného odkladu tyto údaje vymaže, pokud (a) osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány, (b) subjekt údajů odvolá udělený souhlas a neexistuje žádný další právní důvod zpracování, (c) subjekt údajů vznese námitky proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování, (d) osobní údaje byly zpracovány protiprávně, (e) osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti SAFE DIESEL, nebo (f) osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti dítěti.

Práva na výmaz se však nelze domáhat, je-li další zpracování osobních údajů nezbytné pro splnění právní povinnosti, pro určení, výkon, nebo obhajobu právních nároků SAFE DIESEL a z dalších důvodů předvídaných GDPR.

5.4. Právo na omezení zpracování

Dle článku 18 GDPR má subjekt údajů právo žádat SAFE DIESEL, aby omezila zpracování jeho osobních údajů, pokud (a) subjekt údajů popírá přesnost osobních údajů, (b) zpracování osobních údajů považuje za protiprávní a žádá omezení zpracování, (c) SAFE DIESEL osobní údaje nadále nepotřebuje pro stanovené účely zpracování, ale subjekt údajů je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků, nebo (d) subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování a dosud nedošlo k jejímu vypořádání.

Pokud dojde k omezení zpracování, SAFE DIESEL nebude údaje dále zpracovávat (s výjimkou jejich uložení), ledaže by k tomu udělil subjekt údajů souhlas či by bylo takové zpracování nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků nebo z důvodu veřejného zájmu.

O zrušení omezení zpracování bude subjekt údajů ze strany SAFE DIESEL předem informován.

5.5. Oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování

SAFE DIESEL v souladu s článkem 19 GDPR oznámí veškeré opravy, výmazy nebo omezení zpracování osobních údajů jednotlivým příjemcům osobních údajů, jimž byly osobní údaje zpřístupněny. To neplatí, pokud se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí. SAFE DIESEL o příjemcích subjekt údajů informuje, pokud o takovou informací požádá.

5.6. Právo na přenositelnost údajů

Dochází-li k automatizovanému zpracování osobních údajů na základě souhlasu subjektů údajů či v souvislosti se sjednáváním či plněním smlouvy, má subjekt údajů právo získat své osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Subjekt údajů má dále právo tyto údaje předat jinému správci nebo požádat SAFE DIESEL, je-li to technicky proveditelné, aby je tomuto jinému správci sama předala přímo. Jestliže by však výkonem tohoto práva mohlo dojít k nepříznivému dotčení práv a svobod jiných osob, SAFE DIESEL nebude moci žádosti o přenos údajů vyhovět.

5.7. Právo vznést námitku

Dle článku 21 GDPR má subjekt údajů právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, pokud jde o zpracování osobních údajů ze strany SAFE DIESEL pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci (taková zpracování však SAFE DIESEL zásadně neprovádí), na základě oprávněných zájmů či pro účely přímého marketingu. Jestliže SAFE DIESEL neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků, nebudou osobní údaje dále zpracovávány.

V případě, že subjekt údajů podá námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu (vč. profilování), nebudou ze strany SAFE DIESEL osobní údaje pro tyto účely nadále zpracovávány bez ohledu na to, zda existují závažné oprávněné důvody pro jejich zpracování.

5.8. Automatizované individuální rozhodování, včetně profilování

Dle článku 22 GDPR má subjekt údajů právo nebýt předmětem jakéhokoli rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které má pro něho právní účinky nebo se ho obdobným způsobem významně dotýká.

SAFE DIESEL nečiní žádná rozhodnutí s právními účinky pro subjekt údajů výhradně na základě automatizovaného zpracování, včetně profilování. Každé rozhodnutí SAFE DIESEL je zásadně činěno po posouzení k tomu příslušnou kvalifikovanou fyzickou osobou.

6. POVĚŘENEC PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

V jakékoli záležitosti týkající se osobních údajů je možné SAFE DIESEL kontaktovat prostřednictvím pověřence pro ochranu osobních údajů, a to elektronicky na e-mailové adrese dpo@safediesel.cz nebo písemně na adrese SAFE DIESEL s.r.o., Pověřenec pro ochranu osobních údajů, Biskupský dvůr 2095/8, Nové Město, 110 00 Praha 1.

Na pověřence pro ochranu osobních údajů se může subjekt údajů či jiná osoba obracet s jakýmikoliv žádostmi či podněty týkajícími se ochrany osobních údajů v SAFE DIESEL. V případě, že žádost či podnět bude obsahovat všechny potřebné údaje a relevantní informace pro vyřízení, bude SAFE DIESEL či pověřenec pro ochranu osobních údajů příslušnou osobu zpravidla kontaktovat a informovat o přijatém opatření. V opačném případě tuto osobu vyzve k doplnění žádosti či podnětu.

V případě potřeby může subjekt údajů kontaktovat SAFE DIESEL také na e-mailové adrese kontakt@safediesel.cz nebo telefonním čísle +420 220 930 279.

7. ÚŘAD PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Subjekt údajů má právo se kdykoliv obrátit se stížností na dozorový úřad v oblasti ochrany osobních údajů, kterým je v České republice Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz, posta@uoou.cz, tel. +420 234 665 111.

Tyto zásady jsou účinné od 25.5.2018.


1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „ GDPR“).