František Honsa: VW dobře ví, že musí poškozené v kauze Dieselgate odškodnit

decorative line

19. duben 2017

2. ČÁST ROZHOVORU: Máme jen jednoho londýnského a jednoho amerického znalce, ale už jen to je pro obyčejného českého spotřebitele vzpruha. Na něco takového by běžný spotřebitel nemohl ani pomyslet, aniž by se spojil s ostatními, tvrdí František Honsa, partner advokátní kanceláře BBH, k postupu v kauze Dieselgate v Česku.####

\

Aktivity eurokomisařky Věry Jourové, která hájí práva evropských spotřebitelů, ve věci aféry Dieselgate nejsou po chuti šéfovi koncernu Volkswagen Matthiasi Müllerovi. Dokonce natolik, že si na Jourovou koncem března písemně stěžoval u šéfa Evropské komise Jeana-Clauda Junckera, uvedl server Politico.eu.

\

Důvodem stížnosti je snaha Jourové, aby automobilka odškodnila evropské zákazníky. Sama eurokomisařka na VW nic vymoci nemůže, a proto se snaží, aby společnou řeč našly spotřebitelské organizace.

\

Juncker se jí nicméně zastal: „Komise vždy jedná v rámci své odpovědnosti,“ reagoval šéf EK, který předtím podle serveru celou věc s Jourovou konzultoval. A dodal, že eurokomisařka navrhuje dobrovolné odškodnění jako gesto, tudíž nejde o žádný tlak.

\

Evropští spotřebitelé se zatím snaží domoct se svých práv prostřednictvím soudů. První žaloba o odškodnění byla podána i v Česku. Zájemci mají možnost se k ní připojit. Počet Čechů, kteří se zaregistrovali na stránkách společnosti Safe Diesel, se blíží třem tisícovkám.
Tato společnost se rozhodla soudní cestou vymáhat odškodnění od koncernu Volkswagen a jeho „dcery“ Škoda Auto za kauzu Dieselgate.
„Všichni se shodují, že bylo téměř nemožné podvádění s emisemi odhalit, že se na to přišlo náhodou. Volkswagen dobře ví, že musí poskytnout zadostiučinění, proto se také omlouvá,“ říká v druhé části exkluzivního rozhovoru pro Peak.cz František Honsa, partner advokátní kanceláře BBH, která právní agendu Safe Diesel v žalobách vede.

\

„A pokud nestačí zadostiučinění typu omluva, což je ta nejmírnější forma, kterou poskytuje, musí přijít finanční kompenzace,“ dodává renomovaný právník.

\

 

\

Na čem tedy v hlavních bodech stojí obžaloba proti Volkswagenu, potažmo Škodě Auto?

\

Zjednodušeně říkáme, že došlo ke dvěma skutečnostem, které mají za následek vznik újmy a povinnost VW a Škody Auto ji hradit.
Tou první je úmyslný postup v rozporu s dobrými mravy, který spatřujeme v tom, že někdo namontoval zakázané odpojovací zařízení podle Euro 5 a 6, tedy falšující software, do motorů, aby získal emisní homologaci. A tímto postupem, který je zakázaný, byl úmyslný a nemravný, vznikla spotřebitelům škoda. Zhruba ve třech oblastech: zaprvé snížení přeprodejní ceny vozidla, neboť dříve či později budou dle technických správ zřejmé negativní efekty na motorech, velmi pravděpodobně dojde ke snížení výkonu a nárůstu spotřeby a velmi pravděpodobně i ke snížení životnosti některých částí.
Kromě toho hrozí potíže takových vozidel s vjezdem do některých měst, jako je například Stuttgart, která chystají nové předpisy na dieselové motory. Tímto způsobem bude spotřebitel i z hlediska ceny zasažen. Všemi výše uvedenými důsledky bude negativně ovlivněna přeprodejní cena vozidla.

\

Čím v tomto směru argumentujete?

\

Svůj znalecký posudek opíráme o studii firmy Oxera Consulting z Londýna, která pracuje i pro Evropskou komisi při vytváření manuálů pro výpočty škod porušením pravidel hospodářské soutěže. A tato studie uvádí, že ceny v prvních měsících po vypuknutí skandálu zaostaly za konkurencí o tři procenta. Ve zprávě se uvádí, že v nominálních hodnotách cena produktů značky VW klesla o 0,2 procenta, v té samé době ale srovnatelné ceny aut jiných výrobců stouply o 2,8 procenta. Takže dotčené vozy de facto ztratily tři procenta hodnoty, kterou by jinak mohly získat.
Co se týká poklesu výkonu u dotčených vozů, vycházíme z technické zprávy profesora Fostera z University Wisconsin. Nicméně vše bude podléhat testovacímu provozu, aby se to v ročním horizontu vyhodnotilo, což bude vyžadovat hodiny a hodiny provozu a testování.
U spotřeby pak studie uvádí, že po odpojení toho falšujícího zařízení došlo k jejímu zvýšení o zhruba 0,2 litru paliva na 100 kilometrů.

\

A ten druhý škodlivý postup?

\

Zmíněný úmyslný postup v rozporu s dobrými mravy, tedy podvedení, obelhání klienta, způsobující škodu v poklesu přeprodejní ceny, zvýšení spotřeby a poklesu výkonu, je ta menší část.
Ta větší újma vznikla tím, že Volkswagen a potažmo Škodovka zasáhly do přirozených práv lidí. Definuje to i nový občanský zákoník (NOZ), který říká: „zasáhne-li někdo do absolutního práva člověka“, která jsou jmenována v paragrafu 81 NOZ, kupříkladu právo na vážnost a důstojnost.
Jestliže s vámi někdo jedná nikoli vážně, že pro něj nejste seriózní zákazník, kterému není třeba plnit očekávání, a nesnaží se vám za vaše peníze dodat nějakou kvalitní službu, či dokonce narušuje vaši důstojnost tak, že vás podvádí. V čemž pokračuje i tehdy, když se na to přijde.
Tento zásah do přirozených práv bude stát VW víc. Protože se v zákoně říká, že jakoukoli takovouto újmu neboli vše, co tímto zásahem způsobil, musí daný škůdce nahradit.

\

Hraje nějakou roli omluva Volkswagenu?

\

Z pohledu zákona je třeba zmínit ještě další část, kde se obzvláště klade zřetel na to, zdali byl podvod způsoben nějakým kvalifikovaným způsobem, třeba s použitím lsti. A zde se všichni shodují, že bylo téměř nemožné podvádění odhalit, že se na to přišlo náhodou. Volkswagen dobře ví, že musí poskytnout zadostiučinění, proto se také omlouvá. A pokud nestačí zadostiučinění typu omluvy, což je ta nejmírnější forma, kterou poskytuje, tak musí přijít finanční kompenzace.
Věra Jourová jako jedna z mála říká: takhle ne, takhle to prostě nejde. Musíte postižené nějak kompenzovat. Zároveň se chová tak trochu jako chytrá horákyně, když říká „já nechci finanční kompenzaci, já chci nefinanční – sada oprav, prodloužení záruky.
My říkáme, že nefinanční kompenzace je třeba také nové auto, které bude fungovat bezvadně bez toho softwaru. Netrváme na finanční kompenzaci.
Mimochodem nedávno byl den ochrany spotřebitelů a agentura STEM/MARK k němu udělala průzkum. Z něj mimo jiné vyplývá, že dvě třetiny dotázaných (bylo jich přes 800) jsou přesvědčeny, že jako spotřebitelé nemáme ochranu a zastání. A zmiňují několik kauz, kdy na prvním místě jsou potraviny, ale hned na dalším je jmenována i kauza Dieselgate. Polovina lidí by se připojila k hromadné žalobě, kdyby byla postižena.

\

Mluvil jste o technologických škodách. Bude tedy soudní spor spočívat v tom, že obě strany budou předkládat svoje znalecké posudky, čímž se to zúží na souboj posudků? Nebo může hrát roli i něco dalšího?

\

Za takové situace by zřejmě soud stanovil nějakého znalce, u nás třeba ČVUT, aby udělal revizní znalecký posudek nebo aby vypracoval posudek na otázky stanovené soudem. To není nic neobvyklého, v podstatě je to typický průběh sporu o náhradu škody.
Nicméně si nemyslím, že k tomuto dojde. Svoji roli bude hrát čas, soudní verdikt rozhodně nepřijde dříve než za rok a půl a nemyslím si, že koncerny, jako je VW, si mohou dovolit roky se soudit s tisíci až desetitisíci zákazníků, kteří se cítí podvedení.

\

O co se tedy opíráte v tomto sporu? Jde o posudek Oxery, nebo i někoho dalšího?

\

Berte to tak, že jsme chudý spotřebitel. Možná se nám budou všichni smát, že máme jen jednoho londýnského a jednoho amerického znalce, ale už jen to je pro obyčejného českého spotřebitele vzpruha. Na něco takového by běžný spotřebitel nemohl ani pomyslet, aniž by se spojil s ostatními.

\

Není tedy rozumné spolupracovat i s dalšími subjekty v zahraničí? To by de facto mohlo pak zpětně pomoci i u místního soudu…

\

Asi si dokážu představit nějaké aktivity vedoucí k něčemu, jako je panevropské hnutí, které má daleko větší sílu. Že by proti VW společně vystupovalo více spotřebitelů, víc právníků a opírali se o více posudků.
Na druhou stranu je třeba si uvědomit, co tomu brání. Jsou to nejen geografické hranice nebo různost jurisdikcí. Obávám se, že bychom se tím spíše dostali jen k politické představě.
My jsme se podívali na to, jak to dělají Američané v Americe a Britové v Evropě, a oslovili jsme znaleckou instituci, kterou používají oni u svých žalob. Navíc známe i jejich žaloby, neboť princip hromadné žaloby v Británii spočívá mimo jiné v tom, že je veřejně dostupná pro všechny, kdo se k ní připojí, takže my ji i její argumenty podrobně známe. Známe žaloby, které jsou podány v Německu, kde už navíc proběhlo zhruba 30 rozsudků a 25 z nich je o tom, že VW či prodejci musí vrátit cenu auta. Pět z nich dopadlo tak, že soudci řekli, že to není zcela jasné.
Co se tedy týká mezinárodní spolupráce, nevidím v ní nic navíc, co bychom v tomto směru ještě mohli udělat.

\

I eurokomisařka Věra Jourová se v tuhle chvíli de facto pokouší rozjet mezinárodní spolupráci tím, že se snaží sdružit „ČOI“ v jednotlivých státech, aby postupovaly společně. Proto se ptám, zdali jste nezkoušeli také postupovat společně na mezinárodní úrovni? Cíl je přece stejný…

\

Komisařka Jourová je trochu v jiné pozici – ona nemá jinou možnost, nemůže jít na soudy, na vlády, na parlamenty. Ona může maximálně přizvat na nějakou konzultaci právě organizace zastupující spotřebitele a říci jim: nebojte se. Když vám vaše vlády budou šlapat na paty, tak my jako Evropská komise vás podpoříme.
Ale to je politická deklarace, ona víc dělat nemůže, byť už to je fantastické.

\

V tuhle chvíli jde o modelovou žalobu prvních čtyř lidí. Co to znamená, jde jen o jakýsi pilotní pokus?

\

Museli jsme nejdříve zformulovat názor, získat znalecké posudky a udělat žalobu, abychom mohli lidem říci, aby s námi šli do celého projektu. Jinak by se na nás všichni dívali, že je lákáme na nějakou chiméru.
Když nemáte hromadnou žalobu, uděláte tzv. modelovou žalobu, podle jejíhož rozhodnutí se budou řídit všichni ostatní, pokud něco nezažalujete dohromady. Kdyby u této žaloby padl verdikt, tak se podle něj mohou řídit všichni ostatní, je to modelová žaloba pro Českou republiku.
A my na ni navážeme další tisíce registrovaných, kteří se nám přihlásili. Až uzavřeme proces uzavírání smluv se zájemci, podáme žalobu, která se spojí s tou modelovou.

\

Celý rozhovor najdete zde www.peak.cz

Aktuality

decorative line

ZÁSADY ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ


SAFE DIESEL s.r.o., se sídlem Biskupský dvůr 2095/8, Nové Město, 110 00 Praha 1, IČO: 04654846, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 251543 (dále „SAFE DIESEL“), přistupuje k ochraně osobních údajů svých klientů a jiných dotčených fyzických osob jako k jedné ze svých priorit. Z tohoto důvodu SAFE DIESEL zavedla, dodržuje a pravidelně aktualizuje opatření, která mají za cíl zajistit maximální ochranu jí zpracovávaných osobních údajů těchto osob (tzv. subjektů údajů). Součástí těchto opatření jsou tyto zásady zpracování osobních údajů (dále jen „Zásady“), které shrnují základní informace o tom, jaké osobní údaje SAFE DIESEL v rámci své činnosti zpracovává, včetně informací o tom, pro jaké časové období a z jakého důvodu tak činí.

Tyto Zásady zároveň obsahují základní informace o právech, která subjektům údajů přiznává evropské nařízení GDPR1 a další související právní předpisy.

1. KATEGORIE ZPRACOVÁVANÝCH OSOBNÍCH ÚDAJŮ

V rámci činnosti SAFE DIESEL dochází ke zpracovávání následujících kategorií osobních údajů:

  1. identifikační údaje – například jméno a příjmení, titul, datum narození nebo rodné číslo, IČ a číslo identifikačních dokladů;
  2. kontaktní údaje – například telefonní číslo, e-mail, adresa trvalého pobytu, kontaktní adresa, fakturační adresa, jiné komunikační adresy nebo kontakty na sociálních sítích;
  3. údaje o vozidle – například VIN vozidla, které umožní ověřit, zda jde o vozidlo dotčené tzv. emisním skandálem Diesel Gate;
  4. údaje o poskytovaných službách – například specifikace činností prováděných v souvislosti s ochranou práv a vymáhání nároků subjektů údajů ze strany SAFE DIESEL; a
  5. údaje z komunikace mezi SAFE DIESEL a subjektem údajů – například údaje poskytnuté subjektem údajů v souvislosti se sjednáváním a plněním komisionářských smluv, které nespadají pod některou z výše uvedených kategorií.

2. ÚČELY, PRÁVNÍ DŮVODY A JINÉ OKOLNOSTI ZPRACOVÁNÍ

Osobní údaje jsou SAFE DIESEL vždy zpracovávány pouze v rozsahu nezbytném pro účely, ke kterým jsou tyto osobní údaje potřebné. Ke zpracování osobních údajů dochází vždy na základě určitého zákonného důvodu a v jeho mezích.

SAFE DIESEL zpracovává osobní údaje zejména za následujícími účely a na základě uvedených zákonných důvodů:

  1. pro účely registrace u společnosti SAFE DIESEL (sjednávání či splnění smlouvy ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. b) GDPR);
  2. k plnění závazků z komisionářské smlouvy (sjednávání či splnění smlouvy ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. b) GDPR);
  3. k plnění právních povinností , například daňových (splnění právní povinnosti ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. c) GDPR); a
  4. pro účely realizace oprávněného zájmu SAFE DIESEL , například v souvislosti s vymáháním svých pohledávek vůči subjektu údajů či předcházení možným podvodům (oprávněný zájem ve smyslu článku 6 odst. 1 písm. f) GDPR).

Veškeré osobní údaje jsou ze strany SAFE DIESEL zpracovávány právě pro stanovený účel, přičemž nikdy nedochází k jejich zpracování způsobem, který je s takovým účelem neslučitelný.

SAFE DIESEL zpracovává osobní údaje pouze po dobu nezbytně nutnou k dosažení příslušného účelu nebo po dobu stanovenou právními předpisy. V případě zpracování osobních údajů souvisejícího s uzavřením a plněním komisionářské smlouvy jsou údaje konkrétně zpracovávány po dobu trvání komisionářské smlouvy.

V případě zpracování osobních údajů na základě souhlasu (je-li takový pro určitý účel udělen) je poskytnutí údajů zcela dobrovolné a udělený souhlas lze kdykoli odvolat. Tím není dotčena zákonnost zpracování prováděného před odvoláním souhlasu.

3. ZDROJE OSOBNÍCH ÚDAJŮ

SAFE DIESEL získává osobní údaje zejména od:

  1. subjektů údajů, např. v souvislosti s procesem registrace a uzavřením komisionářské smlouvy; a
  2. z veřejně dostupných rejstříků, seznamů a evidencí.

4. PŘÍJEMCI OSOBNÍCH ÚDAJŮ A SAFE DIESELÍLENÍ S JINÝMI SPRÁVCI

Při své činnosti využívá SAFE DIESEL služeb odborných specializovaných subjektů, například marketingových agentur, dodavatelů IT služeb a jiných dodavatelů. Tyto osoby vystupují zpravidla v pozici zpracovatele osobních údajů, který zpracovává osobní údaje pro SAFE DIESEL a výlučně v souladu s jejími pokyny. Těmito zpracovateli jsou zejména:

  1. BBH, advokátní kancelář, s.r.o., se sídlem Praha 1, Klimentská 1207/10, PSČ 11000, IČ: 26143119; a
  2. Cyber Fox,s.r.o., se sídlem Milady Horákové 116/109, Hradčany, 160 00 Praha 6, IČ: 25673360.

SAFE DIESEL předává osobní údaje také v případě plnění právní povinnosti (např. na žádost Policie ČR či soudů) nebo při ochraně svých práv (např. při vymáhání pohledávek). K předání osobních údajů třetím osobám dochází vždy v souladu s příslušnými právními předpisy a při dodržení nejvyššího standardu ochrany osobních údajů, který zajišťuje řádné zachování práv subjektů údajů a ochranu jejich soukromí.

5. PRÁVA SUBJEKTU ÚDAJŮ

SAFE DIESEL kdykoliv v průběhu zpracování osobních údajů umožňuje subjektům údajů uplatnit jejich práva, která jim přiznává GDPR a související právní předpisy. Mezi taková práva patří zejména:

5.1. Právo na přístup k osobním údajům

Podle článku 15 GDPR má subjekt údajů právo získat od SAFE DIESEL potvrzení, zda osobní údaje, které se jej týkají, jsou či nejsou zpracovávány. Pokud zpracovávány jsou, má subjekt údajů právo k nim získat přístup.

V rámci práva na přístup k osobním údajům má subjekt údajů dále právo na informaci o (a) účelu zpracování osobních údajů, (b) kategorii dotčených osobních údajů, (c) příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů, (d) plánované době uložení osobních údajů, (e) existenci práva požadovat od SAFE DIESEL opravu, výmaz nebo omezení zpracování osobních údajů a možnosti vznést námitku proti zpracování osobních údajů, (f) právu podat stížnost u dozorového úřadu (Úřadu pro ochranu osobních údajů), (g) zdroji osobních údajů a (h) skutečnosti, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování.

Pokud tím nebudou nepříznivě dotčena práva a svobody jiných osob, má subjekt údajů právo na poskytnutí kopie zpracovávaných osobních údajů. V případě opakované žádosti o poskytnutí kopie bude mít SAFE DIESEL právo účtovat přiměřený poplatek na úhradu vzniklých nákladů.

Jestliže subjekt údajů požádá o přístup k osobním údajům a související informace elektronickou formou, budou mu poskytnuty v běžně užívaném elektronickém formátu (.pdf, .doc, .xls), ledaže subjekt požádá o jejich poskytnutí v listinné podobě.

5.2. Právo na opravu

Dle článku 16 GDPR má subjekt údajů právo, aby SAFE DIESEL bez zbytečného odkladu opravila nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má také právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.

5.3. Právo na výmaz („právo být zapomenut“)

Subjekt údajů má dle článku 17 GDPR právo na to, aby SAFE DIESEL bez zbytečného odkladu vymazala jeho osobní údaje a SAFE DIESEL bez zbytečného odkladu tyto údaje vymaže, pokud (a) osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány, (b) subjekt údajů odvolá udělený souhlas a neexistuje žádný další právní důvod zpracování, (c) subjekt údajů vznese námitky proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování, (d) osobní údaje byly zpracovány protiprávně, (e) osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti SAFE DIESEL, nebo (f) osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti dítěti.

Práva na výmaz se však nelze domáhat, je-li další zpracování osobních údajů nezbytné pro splnění právní povinnosti, pro určení, výkon, nebo obhajobu právních nároků SAFE DIESEL a z dalších důvodů předvídaných GDPR.

5.4. Právo na omezení zpracování

Dle článku 18 GDPR má subjekt údajů právo žádat SAFE DIESEL, aby omezila zpracování jeho osobních údajů, pokud (a) subjekt údajů popírá přesnost osobních údajů, (b) zpracování osobních údajů považuje za protiprávní a žádá omezení zpracování, (c) SAFE DIESEL osobní údaje nadále nepotřebuje pro stanovené účely zpracování, ale subjekt údajů je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků, nebo (d) subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování a dosud nedošlo k jejímu vypořádání.

Pokud dojde k omezení zpracování, SAFE DIESEL nebude údaje dále zpracovávat (s výjimkou jejich uložení), ledaže by k tomu udělil subjekt údajů souhlas či by bylo takové zpracování nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků nebo z důvodu veřejného zájmu.

O zrušení omezení zpracování bude subjekt údajů ze strany SAFE DIESEL předem informován.

5.5. Oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování

SAFE DIESEL v souladu s článkem 19 GDPR oznámí veškeré opravy, výmazy nebo omezení zpracování osobních údajů jednotlivým příjemcům osobních údajů, jimž byly osobní údaje zpřístupněny. To neplatí, pokud se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí. SAFE DIESEL o příjemcích subjekt údajů informuje, pokud o takovou informací požádá.

5.6. Právo na přenositelnost údajů

Dochází-li k automatizovanému zpracování osobních údajů na základě souhlasu subjektů údajů či v souvislosti se sjednáváním či plněním smlouvy, má subjekt údajů právo získat své osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Subjekt údajů má dále právo tyto údaje předat jinému správci nebo požádat SAFE DIESEL, je-li to technicky proveditelné, aby je tomuto jinému správci sama předala přímo. Jestliže by však výkonem tohoto práva mohlo dojít k nepříznivému dotčení práv a svobod jiných osob, SAFE DIESEL nebude moci žádosti o přenos údajů vyhovět.

5.7. Právo vznést námitku

Dle článku 21 GDPR má subjekt údajů právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které se jej týkají, pokud jde o zpracování osobních údajů ze strany SAFE DIESEL pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci (taková zpracování však SAFE DIESEL zásadně neprovádí), na základě oprávněných zájmů či pro účely přímého marketingu. Jestliže SAFE DIESEL neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků, nebudou osobní údaje dále zpracovávány.

V případě, že subjekt údajů podá námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu (vč. profilování), nebudou ze strany SAFE DIESEL osobní údaje pro tyto účely nadále zpracovávány bez ohledu na to, zda existují závažné oprávněné důvody pro jejich zpracování.

5.8. Automatizované individuální rozhodování, včetně profilování

Dle článku 22 GDPR má subjekt údajů právo nebýt předmětem jakéhokoli rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které má pro něho právní účinky nebo se ho obdobným způsobem významně dotýká.

SAFE DIESEL nečiní žádná rozhodnutí s právními účinky pro subjekt údajů výhradně na základě automatizovaného zpracování, včetně profilování. Každé rozhodnutí SAFE DIESEL je zásadně činěno po posouzení k tomu příslušnou kvalifikovanou fyzickou osobou.

6. POVĚŘENEC PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

V jakékoli záležitosti týkající se osobních údajů je možné SAFE DIESEL kontaktovat prostřednictvím pověřence pro ochranu osobních údajů, a to elektronicky na e-mailové adrese dpo@safediesel.cz nebo písemně na adrese SAFE DIESEL s.r.o., Pověřenec pro ochranu osobních údajů, Biskupský dvůr 2095/8, Nové Město, 110 00 Praha 1.

Na pověřence pro ochranu osobních údajů se může subjekt údajů či jiná osoba obracet s jakýmikoliv žádostmi či podněty týkajícími se ochrany osobních údajů v SAFE DIESEL. V případě, že žádost či podnět bude obsahovat všechny potřebné údaje a relevantní informace pro vyřízení, bude SAFE DIESEL či pověřenec pro ochranu osobních údajů příslušnou osobu zpravidla kontaktovat a informovat o přijatém opatření. V opačném případě tuto osobu vyzve k doplnění žádosti či podnětu.

V případě potřeby může subjekt údajů kontaktovat SAFE DIESEL také na e-mailové adrese kontakt@safediesel.cz nebo telefonním čísle +420 220 930 279.

7. ÚŘAD PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Subjekt údajů má právo se kdykoliv obrátit se stížností na dozorový úřad v oblasti ochrany osobních údajů, kterým je v České republice Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, www.uoou.cz, posta@uoou.cz, tel. +420 234 665 111.

Tyto zásady jsou účinné od 25.5.2018.


1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „ GDPR“).