1. červen 2017
Jen v Evropské unii způsobily v roce 2015 nadměrné emise vznětových aut 11 400 předčasných úmrtí. Tvrdí to američtí výzkumníci pod vedením Susan Anenbergové.####
\S děsivými čísly přišla americká společnost Environmental Health Analytics (EHA). Dieselová auta, která emisní limity splňují jen na papíře, byla v roce 2015 na jedenácti celosvětově nejdůležitějších trzích zodpovědná za smrt 38 000 lidí, 11 400 z toho připadá na Evropskou unii. Celkový počet lidí již celosvětově dosáhl 107 600.
\Vědci odhadují, že vozy se vznětovými motory vyprodukují ročně téměř o 4,6 milionu tun NOX více, než by měly podle platných emisních norem. Podle vědeckého magazínu Natura přitom celosvětové celkové emise oxidů dusíku dosahují na 13,1 milionu tun. NOX přitom patří k hlavním původcům tzv. přízemního ozonu, zdraví nebezpečný tzv. trikyslík z nich při zemi vzniká působením slunečního záření. Kromě toho jsou oxidy dusíku spojeny i s pevnými částicemi.
\Tým EHA okolo Susan Anenbergové využil data zjištěná při měření emisí vznětových vozů v běžném provozu a známé modely šíření škodlivých látek, aby se pokusil stanovit následky nadměrné produkce škodlivých látek na jedenácti trzích, kde jsou diesely nejpopulárnější. Jedná se o Austrálii, Brazílii, Čínu, 28 zemí EU, Indii, Japonsko, Kanadu, Mexiko, Rusko, Jižní Koreu a USA. V těchto oblastech se prodá okolo 80 % celosvětové produkce vznětových aut. U nich se během posledních dvou let intenzivněji zjišťuje, že stanovené emise oxidů dusíku plní jen v laboratoři. V realitě jsou čísla výrazně vyšší.
\Vědci se při svém výzkumu zaměřili na oxid dusnatý (NO) a oxid dusičitý (NO2) a rozlišovali mezi škodlivinami, které produkuje nákladní doprava a které mají na svědomí osobní auta. Nadprodukce emisí připadá z 90 % na Brazílii, Čínu, EU, Indii a USA. V jednotlivých případech se ale liší původci. „Nákladní vozidla a autobusy způsobují nadměrné emise oxidů dusíku až ze 76 %,“ říká Josh Miller z International Council on Clean Transport (ICCT) z Washingtonu. V případě Evropy je to ale jiné. „V EU mohou za 60 % nadprodukce osobní auta,“ doplňuje další expert z ICCT Ray Minjares. Autoři studie tak spočítali, že z 28 500 předčasných úmrtí spojených s oxidy dusíku připadá na nedodržené limity 11 400 mrtvých.
\Benjamin Stephan označil studii jako „opožděnou“. „Dává nám do rukou data, která nám dříve chyběla,“ vysvětluje. Celý výzkum je podle něj dobře provedený, chybí ovšem přesné údaje k jednotlivým automobilovým třídám a značkám. Stephan doufá, že změní pohled na vnímání vznětových aut. „Teď je konečně jasné, jak velké dopady může podvádění s emisemi vznětových motorů mít.“
Nemyslí si to ale všichni. Frankfurter Allgemeine Zeitung přišel se závěry vyšetřovací komise Bundestagu, která měla za úkol zhodnotit dopady tzv. Dieselgate. Píše se v ní, že „neexistuje spojení mezi úmrtím a zvýšenými emisemi NOX.“ Tento závěr ale rozporuje řada odborníků, německý tisk cituje Švýcara Nina Künzliho z tamního institutu TPH. „Kombinovaný vliv NO2 sice není toxikologicky dobře zmapovaný, to ale neznamená, že ho můžeme šmahem označit za bezpečnou látku,“ tvrdí.
Zdroj článku: www.auto.idnes.cz
Tato internetová stránka byla vytvořena, aby poskytovala obecné informace vlastníkům automobilů postižených emisním skandálem, jakož i všem subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů. Informace ohledně emisního skandálu uvedené na této internetové stránce jsou převzaty z veřejně dostupných zdrojů a mohou být průběžně aktualizovány a měněny. Společnost SAFE DIESEL s.r.o., její společníci, jednatelé či pracovníci, či s ní spolupracující osoby nepřebírají žádnou odpovědnost za přesnost či úplnost na této stránce uvedených informací.
Registraci na těchto internetových stránkách není možné považovat za návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1731 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a realizace a vymáhání práv a oprávněných zájmů poškozených osob je podmíněno dohodou na příslušných smluvních dokumentech nezbytných pro společnost SAFE DIESEL s.r.o. a/nebo BBH, advokátní kancelář, s.r.o. k řádnému poskytování služeb.
Při registraci jste povinni uvádět pouze aktuální, pravdivé a úplné údaje o Vaší osobě a automobilu. V případě, že dojde ke změně informací o Vás a/nebo o Vašem automobilu, zavazujete se nám tyto změněné informace poskytnout bez zbytečného odkladu.
a) právo požádat společnost SAFE DIESEL s.r.o. o informaci o zpracování svých osobních údajů ve smyslu § 12 Zákona o ochraně osobních údajů. Na základě této žádosti Vám společnost SAFE DISEL s.r.o. či zpracovatel osobních údajů bez zbytečného odkladu sdělí informace o účelu zpracování osobních údajů, osobních údajích či jejich kategoriích, které jsou předmětem zpracování, příjemcích či kategoriích příjemců, jimž byly osobní údaje zpřístupněny a informace o povaze automatizovaného zpracování, pokud jsou údaje využívány pro rozhodování o právech Klienta. Za poskytnutí těchto informací může SAFE DISEL s.r.o. požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující vzniklé náklady;
b) právo požádat o vysvětlení nebo vyzvat k odstranění protiprávního stavu, zejména k blokování, opravě, doplnění nebo likvidaci osobních údajů, pokud se domníváte, že společnost SAFE DIESEL s.r.o. nebo zpracovatel osobních údajů zpracovává Vaše osobní údaje v rozporu se Zákonem o ochraně osobních údajů nebo v rozporu s právem na ochranu soukromého a osobního života;
c) právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, pokud se domníváte, že dochází k neoprávněnému zpracování Vašich osobních údajů (zejména tehdy, pokud společnost SAFE DISEL s.r.o. na žádost o informace či o nápravu stavu nereaguje nebo s vyjádřením společnosti SAFE DIESEL s.r.o. nesouhlasíte).
V případě dotazů či žádostí týkajících se ochrany osobních údajů můžete kontaktovat pověřence pro ochranu osobních údajů společnosti SAFE DIESEL prostřednictvím emailu dpo@safediesel.cz nebo telefonního čísla 723 997 524.