25. leden 2016
Aféra Dieselgate nabírá nové obrátky, německá média přilévají olej do ohně. Interní šetření VW prokázalo zajímavé věci. Jaký bude osud vznětových motorů? ####
\Problémy s podvodným měřením emisí oxidů dusíku u naftových motorů nemá od loňského září, kdy celá causa za mořem vypukla, jen VW, ale aktuálně i Renault a Opel. Jak to tak vypadá, Volkswagen používal „odpojovací software“ u TDI mnohem déle, než se doposud tvrdilo, dokonce už od listopadu 2006, tedy takřka deset let. Informoval o tom Süddeutsche Zeitung v pátečním vydání 22. ledna. Kolik takto postižených vozidel vyrobil? Skutečně jen jedenáct milionů?
Vedoucí pracovníci vývoje i někteří dlouholetí zaměstnanci o podvodech věděli, byli do nich dokonce zapojeni, což je logické... Šlo o veřejné tajemství. Deník jich samozřejmě několik vyzpovídal a nepřejí si být jmenováni, už u VW nepracují. Odpovědní ale všechny protiprávní manévry tutlali a nikdo žádná opatření nepřijal. Oddělení, které mělo na starosti přípravu naftových aut pro americký trh, našlo řešení jak vyhovět přísným předpisům Úřadu pro ochranu životního prostředí (EPA) rychle, byť za cenu podvodu. Proč? Protože si prostě nepřipouštělo neúspěch, co řekne výkonná rada?
Vývojový tým se cítil v bezpečí, protože podle starých testovacích metodik nemusel být zoufalý čin odhalen. Jenže jej nešlo zametat pod koberec donekonečna... Výsledky vyplynuly z interního vyšetřování automobilky. Volkswagen AG je však oficiálně oznámí až na valné hromadě v dubnu letošního roku. Původní zprávy, o tom, že o celé věci vědělo jen pár lidí, tak dostávají vážné trhliny...
Bývalí šéfové VW Ferdinand Piëch a Martin Winterkorn, kteří ze svých funkcí odstoupili, jsou zatím nevinní, stejně jako vývojový exšéf Heinz-Jakob Neusser. Pokud se samozřejmě neprokáže opak. Důkazy neexistují, jde o spekulace. Winterkorn se za manipulaci omluvil a následně na nátlak dozorčí rady odešel, i když trval na své nevině. Padla i Neusserova hlava. VW už loni v listopadu vyhlásil amnestii pro případné svědky, kteří se rozhodnou promluvit a do skandálu vnést alespoň trochu více světla.
Mluvčí Volkswagenu zatím novinky odmítl komentovat. Za oceánem si výrobce najal advokátní kancelář James Day, causou se zabývá i státní zastupitelství v Braunschweigu. Těžko říci, jak se vylomeniny VW projeví v praxi. Idea čistých dieselů v USA je mrtvá, jenže tam německá automobilka nikdy neměla tak silnou pozici jako v Evropě. Na starém kontinentu je jedničkou, ale podřezává si pod sebou větev... Turbodiesely navíc stále se zpřísňující evropské i americké emisní normy prostě v budoucnu splnit nemohou. Kdo dostane rozum první?
Autor: Aleš Sleeper Dragoun
\ \\
Tato internetová stránka byla vytvořena, aby poskytovala obecné informace vlastníkům automobilů postižených emisním skandálem, jakož i všem subjektům poškozeným v rámci technologického segmentu výroby a distribuce vznětových motorů. Informace ohledně emisního skandálu uvedené na této internetové stránce jsou převzaty z veřejně dostupných zdrojů a mohou být průběžně aktualizovány a měněny. Společnost SAFE DIESEL s.r.o., její společníci, jednatelé či pracovníci, či s ní spolupracující osoby nepřebírají žádnou odpovědnost za přesnost či úplnost na této stránce uvedených informací.
Registraci na těchto internetových stránkách není možné považovat za návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1731 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a realizace a vymáhání práv a oprávněných zájmů poškozených osob je podmíněno dohodou na příslušných smluvních dokumentech nezbytných pro společnost SAFE DIESEL s.r.o. a/nebo BBH, advokátní kancelář, s.r.o. k řádnému poskytování služeb.
Při registraci jste povinni uvádět pouze aktuální, pravdivé a úplné údaje o Vaší osobě a automobilu. V případě, že dojde ke změně informací o Vás a/nebo o Vašem automobilu, zavazujete se nám tyto změněné informace poskytnout bez zbytečného odkladu.
a) právo požádat společnost SAFE DIESEL s.r.o. o informaci o zpracování svých osobních údajů ve smyslu § 12 Zákona o ochraně osobních údajů. Na základě této žádosti Vám společnost SAFE DISEL s.r.o. či zpracovatel osobních údajů bez zbytečného odkladu sdělí informace o účelu zpracování osobních údajů, osobních údajích či jejich kategoriích, které jsou předmětem zpracování, příjemcích či kategoriích příjemců, jimž byly osobní údaje zpřístupněny a informace o povaze automatizovaného zpracování, pokud jsou údaje využívány pro rozhodování o právech Klienta. Za poskytnutí těchto informací může SAFE DISEL s.r.o. požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující vzniklé náklady;
b) právo požádat o vysvětlení nebo vyzvat k odstranění protiprávního stavu, zejména k blokování, opravě, doplnění nebo likvidaci osobních údajů, pokud se domníváte, že společnost SAFE DIESEL s.r.o. nebo zpracovatel osobních údajů zpracovává Vaše osobní údaje v rozporu se Zákonem o ochraně osobních údajů nebo v rozporu s právem na ochranu soukromého a osobního života;
c) právo obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, pokud se domníváte, že dochází k neoprávněnému zpracování Vašich osobních údajů (zejména tehdy, pokud společnost SAFE DISEL s.r.o. na žádost o informace či o nápravu stavu nereaguje nebo s vyjádřením společnosti SAFE DIESEL s.r.o. nesouhlasíte).
V případě dotazů či žádostí týkajících se ochrany osobních údajů můžete kontaktovat pověřence pro ochranu osobních údajů společnosti SAFE DIESEL prostřednictvím emailu dpo@safediesel.cz nebo telefonního čísla 723 997 524.